فائو قیمت جهانی مواد غذایی برای پنجمین ماه متوالی کاهش می یابد

آخرین شاخص قیمت مواد غذایی این شرکت نشان می دهد که قیمت پنج کالا – غلات، روغن نباتی، لبنیات، گوشت و شکر – در ماه اوت کمتر از ماه جولای بوده است.

ایندکس قیمت‌های ماهانه بین‌المللی این سبد نان را دنبال می‌کند. میانگین آن در ماه گذشته 138.0 واحد بود که تقریباً دو درصد نسبت به جولای کاهش داشت، اگرچه 7.9 درصد بالاتر از مقدار یک سال قبل بود.

صادرات اوکراین یک عامل است

فائو گفت که کاهش قیمت غلات منعکس کننده چشم انداز بهبود تولید در آمریکای شمالی و روسیه است از سرگیری صادرات از بنادر دریای سیاه در اوکراین.

یک توافق مهم برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراین در بحبوحه جنگ جاری در ماه ژوئیه توسط این کشور، روسیه، ترکیه و سازمان ملل امضا شد.

قیمت برنج به طور متوسط ​​در ماه اوت ثابت بود، در حالی که قیمت‌ها برای دانه‌های درشت مانند ذرت اندکی افزایش یافت.

قیمت روغن نباتی 3.3 درصد کاهش یافت که کمی کمتر از سطح آگوست 2021 است. فائو دلیل این امر را افزایش در دسترس بودن روغن پالم از اندونزی، به دلیل کاهش مالیات بر صادرات، و از سرگیری محموله های روغن آفتابگردان از اوکراین دانست.

قیمت بالای پنیر

اگرچه قیمت لبنیات دو درصد کاهش داشت، اما 23.5 درصد بیشتر از آگوست 2021 باقی ماند. قیمت پنیر برای دهمین ماه متوالی افزایش یافتاگرچه قیمت شیر ​​به دنبال انتظارات افزایش عرضه از نیوزلند، حتی در بحبوحه پیش بینی کاهش تولید در اروپای غربی و ایالات متحده، “کاهش” یافت.

قیمت گوشت 1.5 درصد کاهش یافت، اما کمی بیش از هشت درصد بالاتر از ارزش اوت گذشته باقی ماند.

قیمت‌های بین‌المللی مرغ در بحبوحه افزایش موجودی صادرات کاهش یافت و قیمت گوشت گاو به دلیل تقاضای داخلی ضعیف در برخی از کشورهای صادرکننده بزرگ کاهش یافت، در حالی که قیمت گوشت خوک افزایش یافت.

قیمت شکر هم به آنها ضربه زد پایین ترین سطح از جولای 2021عمدتاً به دلیل سقف بالای صادرات در هند و کاهش قیمت اتانول در برزیل است.

چشم انداز غلات و گندم

فائو همچنین پیش بینی تولید جهانی غلات خود را برای امسال منتشر کرده است که پیش بینی می کند نزدیک به 40 میلیون تن یا 1.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد.

بخش عمده ای از این کاهش عمدتاً مربوط به غلات درشت است و انتظار می رود عملکرد ذرت در اروپا 16 درصد کمتر از میانگین پنج ساله خود به دلیل شرایط آب و هوایی فوق العاده گرم و خشک که بر این قاره تأثیر می گذارد، کاهش یابد.

در مقابل، فائو انتظار دارد که “کاهش ناچیزی” در تولید گندم در سرتاسر جهان حاصل شود که ناشی از رکوردهای برداشت در روسیه و شرایط آب و هوایی مساعد در آمریکای شمالی است.

همچنین انتظار می‌رود تولید جهانی برنج 2.1 درصد نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در سال 2021 کاهش یابد.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما