نتفلیکس در برخی از معاملات جدید، پرداخت های ویژه کمدی را کاهش می دهد

نتفلیکس شرکت

NFLX -4.49٪

به یک پلتفرم اصلی برای کمدین ها تبدیل شده است و مجموعه ای از فیلم های ویژه را تأمین مالی می کند و آنها را به مخاطبان بیش از 220 میلیون مشترک خود ارائه می دهد.

به گفته افراد آشنا، اکنون غول استریم در حال تغییر نحوه جبران برخی از کمیک های خود است، حرکتی که می تواند هزینه های آن را کاهش دهد و بار مالی را به دوش هنرمندان منتقل کند و در عین حال کنترل بیشتری بر کار خود به آنها بدهد.

به گفته مردم، در ماه‌های اخیر، نتفلیکس به‌جای خرید مستقیم آن‌ها، که گران‌تر است، به مدت دو سال با قیمت حدود 200000 دلار از برخی کمدین‌ها مجوز دریافت کرده است. پیش از این، بسیاری از کمیک‌ها مبلغی یکجا دریافت می‌کردند – اغلب به اندازه یک میلیون دلار – که به پرداخت هزینه‌های تولید کمک می‌کرد.

تغییر رویکرد در گوشه‌ای از کمدی نتفلیکس نشان‌دهنده حرکت گسترده‌تری در داخل شرکت برای کنترل هزینه‌ها است، زیرا با چالش‌های رشد جدیدی مواجه است. نتفلیکس اعلام کرد که در سه ماهه ژوئن نزدیک به یک میلیون مشترک را از دست داده است و دلیل آن افزایش رقابت است. این شرکت به سرمایه گذاران گفت که انتظار دارد در سال های آینده هزینه های محتوای خود را در محدوده فعلی 17 میلیارد دلار حفظ کند.

نتفلیکس سرمایه گذاری زیادی روی برنامه های کمدی کرده است و خود را به یکی از پیشتازان این ژانر تبدیل کرده است. مجموعه آن شامل استندآپ‌های ویژه از نویسنده‌هایی مانند «جزیره آتش»، جوئل کیم بوستر، و همچنین تیلور تاملینسون، که آثارش شامل فیلم ویژه «بحران زندگی چهارم» و نویسنده «شنبه‌شب زنده» سام جی است، می‌شود.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا استندآپ کمدین‌هایی را در نتفلیکس پیدا کرده‌اید که در جای دیگری نامشان را نشنیده باشید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

بسیاری از کمیک‌ها، مانند علی ونگ و هانا گدسبی، از موفقیت فیلم‌های ویژه‌شان در نتفلیکس، پیشرفت‌های حرفه‌ای دریافت کرده‌اند. بزرگترین ستاره های کمدی نتفلیکس، مانند کریس راک و دیو چاپل، می توانند ده ها میلیون دلار برای یک فیلم ویژه دریافت کنند. نتفلیکس همچنان به دنبال برخی معاملات است که شامل ایجاد و خرید استندآپ های ویژه است.

به گفته افراد آشنا با این قرارداد، ویتنی کامینگز، که در ساخت کمدی کمدی “2 دختر شکسته” مشارکت داشت و در حال حاضر در یک تور استندآپ کمدی حضور دارد، یکی از کمیک هایی است که با نتفلیکس قرارداد مجوز دو ساله منعقد کرده است.

سخنگوی نتفلیکس از اظهار نظر در مورد شرایط مالی معاملات این شرکت با کمدین ها خودداری کرد. او گفت نتفلیکس به سرمایه گذاری هنگفت در استندآپ کمدی ادامه می دهد. او گفت: رویکرد جدید صدور مجوز «یک مسیر جایگزین و اضافی برای کمدین‌ها (در هر مرحله از حرفه‌شان) برای همکاری با نتفلیکس، در پاسخ به بازار فعلی است.

او گفت که قراردادهای مجوز همچنین برای هنرمندانی که خواهان آزادی انتشار کلیپ های محتوای خود در رسانه های اجتماعی هستند، انعطاف بیشتری ایجاد می کند.

تعداد مشترکین نتفلیکس برای اولین بار در نزدیک به یک دهه اخیر کاهش یافت و باعث شد سهام آن بدترین کاهش درصد یک روزه خود را از سال 2004 به ثبت برساند. جو فلینت از WSJ ما را در سه استراتژی که شرکت ممکن است سعی کند به رشد خود ادامه دهد و اینکه تغییرات می تواند به چه معنا باشد، راهنمایی می کند. برای پخش کننده های دیگر تصحیح: نسخه قبلی این عنوان می گوید که سهام نتفلیکس به پایین ترین حد خود از سال 2004 سقوط کرده است.

رویکرد جدید در معاملات کمدی نمونه ای از این است که چگونه نتفلیکس می تواند شرایط مالی خود را با استعداد برای صرفه جویی در هزینه تغییر دهد، در حالی که همچنان پروژه های جدید را دنبال می کند.

به گفته افرادی که با عملکرد آنها آشنا هستند، کمدی ژانر مهمی برای نتفلیکس است و ساخت فیلم های ویژه نسبتاً ارزان است، اما معمولاً به اندازه سریال های موفق در کمک به شرکت در جذب و حفظ بینندگان مؤثر نیستند.

تد ساراندوس، مدیر اجرایی نتفلیکس، از طرفداران پر و پا قرص این ژانر است. بهار گذشته، نتفلیکس اولین جشنواره کمدی حضوری خود را با نام “Netflix Is a Joke” در لس آنجلس برگزار کرد و در ماه اکتبر این شرکت فیلم ویژه ای را که در طول این رویداد فیلمبرداری شده است را منتشر خواهد کرد که در آن گابریل ایگلسیاس کمیک حضور دارد. نتفلیکس گفت که بیش از دوازده برنامه از این رویداد تولید کرده است که شامل بیش از 300 کمدین بود و بیش از 260000 بلیت فروخت.

عوامل استعدادیابی می‌گویند نتفلیکس در سال‌های اخیر مایل است برای فیلم‌های کمدی ویژه، دلار گران‌تری بپردازد، حتی برای آن دسته از کمدی‌های کمتر شناخته‌شده، که سرویس‌های استریم رقیب را از دستیابی به آن محتوا باز می‌دارد. تغییر در ساختار معامله می تواند در را برای سرویس های پخش دیگر مانند Comcast باز کند شرکت

Peacock و Amazon.com Inc.’s Amazon Prime Video به کمدین ها پیشنهاد می دهند.

برخی از کمیک‌های استندآپ موارد ویژه‌ای را در یوتیوب منتشر کرده‌اند، که در آن طرفداران می‌توانند به صورت رایگان تماشا کنند و کمیک‌ها می‌توانند دیده شوند و درآمد کمتری از تبلیغات کسب کنند. به عنوان مثال، Comic Rosebud Baker، ویژه سال 2021 خود “Whisky Fists” را مستقیماً در کانال YouTube Comedy Central منتشر کرد.

ساختار قرارداد جدید نتفلیکس با جوانب مثبت و منفی برای اجراکنندگان همراه است. طبق قراردادهای مجوز، کمدین‌ها باید هزینه تولید استندآپ‌های خود را در ابتدا بپردازند، افرادی که با شرایط آشنا هستند، به این معنی که هزینه‌هایی را که قبلاً نتفلیکس پوشش می‌داد، متقبل خواهند شد.

با این حال، پس از پایان معامله، آن کمدین‌ها کنترل کامل بر محتوای خود را به دست خواهند آورد و می‌توانند از مطالب برای تبلیغ کارهای آینده استفاده کنند.

برای سارا کروز در [email protected] و جسیکا تونکل در [email protected] بنویسید.

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما