چگونه چین برای دور نگه داشتن نوجوانان از TikTok اقدامات شدیدی انجام می دهد

زمانی که سرکوب بازی‌های ویدیویی در سال 2021 اتفاق افتاد، صنعت رسانه‌های اجتماعی قطعاً وحشت زده شد، زیرا بسیاری از چینی‌ها برنامه‌های ویدیویی کوتاه مانند Douyin را از نظر اعتیادآوری با بازی‌های ویدیویی مقایسه می‌کردند. به نظر می رسید که شمشیر داموکلس می تواند هر لحظه سقوط کند.

این احتمال در حال حاضر حتی قطعی تر به نظر می رسد. در 27 فوریه، اداره ملی رادیو و تلویزیون چین، بالاترین مقام تولید و مصرف رسانه‌ای چین، گفت که جلسه‌ای را برای کار بر روی “اجرای مقررات ویدیوهای کوتاه و جلوگیری از معتاد شدن کاربران زیر سن قانونی” تشکیل داده است. خبر این نشست سیگنال واضحی را به پلتفرم های رسانه های اجتماعی چین ارسال کرد که دولت از اقدامات فعلی راضی نیست و به آنها برای ارائه اقدامات جدید نیاز دارد.

این اقدامات جدید چگونه می تواند باشد؟ این می تواند به معنای قوانین سختگیرانه تر در مورد زمان و محتوا باشد. اما در این اطلاعیه به برخی مسیرهای جالب دیگر نیز اشاره شده است، مانند الزام سازندگان به دریافت مجوز برای ارائه محتوا برای نوجوانان و ایجاد راه‌هایی برای دولت برای تنظیم الگوریتم‌ها. با توسعه وضعیت، باید انتظار داشته باشیم که اقدامات ابتکاری بیشتری در چین برای اعمال محدودیت بر Douyin و پلتفرم های مشابه انجام شود.

در مورد ایالات متحده، حتی رسیدن به سطح مقررات موجود در چین در مورد رسانه های اجتماعی نیاز به تغییرات بزرگی دارد.

برای اطمینان از اینکه هیچ نوجوانی در چین از حساب های والدین خود برای تماشا یا ارسال به Douyin استفاده نمی کند، هر حساب به هویت واقعی کاربر مرتبط است و این شرکت می گوید از فناوری تشخیص چهره برای نظارت بر ایجاد محتوای پخش زنده استفاده می شود. مطمئناً، این اقدامات به جلوگیری از یافتن راه‌حل‌ها توسط نوجوانان کمک می‌کند، اما آنها همچنین پیامدهای حفظ حریم خصوصی برای همه کاربران دارند.و من فکر نمی کنم همه تصمیم بگیرند که این حقوق را قربانی کنند تا مطمئن شوند که می توانند آنچه را که کودکان می بینند کنترل کنند.

ما می توانیم ببینیم که چگونه کنترل در مقابل. مبادله حریم خصوصی قبلاً در چین انجام شده است. قبل از سال 2019، صنعت بازی محدودیت نظری زمان بازی روزانه برای گیمرهای زیر سن قانونی داشت، اما نمی‌توانست آن را در زمان واقعی اجرا کند. اکنون یک پایگاه داده مرکزی برای گیمرها ایجاد شده است که با سیستم های تشخیص چهره که توسط ناشران بزرگ بازی مانند Tencent و NetEase توسعه یافته است، گره خورده است که می تواند هویت همه را در چند ثانیه تأیید کند.

در جنبه محتوایی، حالت نوجوان Douyin نمایش انواع محتوا را ممنوع می‌کند، از جمله ویدیوهایی از شوخی‌ها، «خرافات» یا «مکان‌های سرگرمی» – مکان‌هایی مانند کلوپ‌های رقص یا کارائوکه که نوجوانان نباید وارد آن‌ها شوند. در حالی که این محتوا احتمالاً توسط کارمندان ByteDance انتخاب می‌شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در چین مرتباً توسط دولت به دلیل عدم انجام سانسور کامل مجازات می‌شوند و این بدان معناست که تصمیم‌گیری در مورد آنچه برای نوجوانان مناسب است در نهایت توسط دولت گرفته می‌شود. حتی نسخه معمولی Douyin مرتباً محتوای طرفدار LGBTQ را بر این اساس حذف می کند که “دیدگاه های ناسالم و غیر اصلی در مورد ازدواج و عشق” ارائه می دهد.

مرز بسیار باریکی بین اعتدال محتوا و سانسور فرهنگی وجود دارد. از آنجایی که مردم برای حمایت بیشتر از فرزندان خود لابی می کنند، ما باید به چند سوال سخت در مورد اینکه این محدودیت های رسانه های اجتماعی چگونه باید باشد پاسخ دهیم – و مایلیم برای آنها چه چیزی مبادله کنیم.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما