چگونه یک پیانوی قدیمی دوده به بث اورتون کمک کرد تا به اوج خلاقیت جدید برسد

اورتون با دو تا از تاثیرات آشکار خود – گیتاریست برت یانش، بنیانگذار گروه فولک جازی پنتاگل و تری کالیر، ترانه سرای فولکلور سول – مطالعه و اجرا کرد و آلبوم هایی ساخت که به طور مداوم عناصر فولک، جاز، سول، سفر را متعادل می کرد. – هاپ و الکترونیک آلبوم او در سال 1999 با نام “Central Reservation” جایزه بریت را به عنوان بهترین هنرمند انفرادی زن بریتانیایی برای او به ارمغان آورد.

اما اورتن با خواسته های اجرا و تور دست و پنجه نرم کرد. در سال‌های اولیه‌ای که در جاده بود، می‌گفت: «من می‌رفتم بیرون و دوست داشتم با آن غلت بزنم، یا به اندازه‌ی کافی مست می‌شوم، یا به اندازه‌ای سنگسار می‌شوم، یا آنقدر بالا می‌رفتم که به آنجا بروم و کاری را که انجام می‌دهم انجام دهم. اعصاب پاک فکر می کنم مردم آن را دوست داشتند. اما زندگی با آن سخت بود.

این افراط نمی توانست دوام بیاورد. اورتون تا سال 2006 که اولین فرزندش، نانسی را به دنیا آورد، به دلیل مشکلات پزشکی سرباز بود. دوم او، آرتور، در سال 2011 به دنیا آمد. تربیت فرزندان کوچک او را تا حد زیادی در خانه نگه داشت، جایی که او توانایی های خود را در الکترونیک و تولید گسترش داد. آلبوم سال 2016 او، “Kidsticks” بر روی عناصر کامپیوتری ساخته شده بود که او می توانست در لحظات بین مراقبت از فرزندانش ضبط کند. برای «آب و هوا زنده»، او وقت آزاد بیشتری داشت، زیرا هر دو بچه آنقدر بزرگ شده بودند که به مدرسه بروند.

او هنوز مطمئن نبود که دیگر می خواهد یک خواننده و ترانه سرای تور باشد. در لندن، او در یک کارگاه تئاتر ملی در زمینه نوشتن موزیکال با مربیانی از جمله استفان ساندهیم شرکت کرد. اما پیانوی قائم قدیمی او را به حرفه ترانه سرایی بازگرداند.

او گفت: «با بچه‌هایم در مدرسه، توانستم دوباره به عمق بروم. «آنچه که وقتی بچه‌ها کوچک بودند نمی‌توانستم انجام دهم این بود که واقعاً مانند من دوست دارم کارهای داخلی را انجام دهم. بنابراین من دوباره با این نوع کیفیت مراقبه باقی ماندم، یا شاید برای اولین بار که الگوهای فکری خودم را می دیدم. چون برای هیچ کس نمی نوشتم.»

این آلبوم اغلب به نظر می رسد که گویی همه نوازندگان بی سر و صدا دور هم جمع شده اند، به شدت به هم گوش می دهند و ایده هایی را زمزمه می کنند. اما این توهمی است که اورتن به عنوان یک تولید کننده و مهندس ایجاد کرده است. مانند بسیاری از آلبوم‌های دوران همه‌گیری، بیشتر آلبوم Weather Alive در زمان‌ها و مکان‌های کاملاً جداگانه ضبط شد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما