کاخ سفید مذاکره با روسیه تصمیمی است که اوکراین باید بگیرد، نه آمریکا

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین باید در مورد دیپلماسی و مذاکره با روسیه تصمیم بگیرد.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری بدون اشاره به دخالت واشنگتن و تأثیرگذاری آن بر تصمیمات اوکراین، مدعی شد: مذاکره با روسیه تصمیمی است که در نهایت اوکراین باید اتخاذ کند نه آمریکا.

وی به ادعای خود اضافه کرد که رئیس جمهور اوکراین است که باید در مورد دیپلماسی با روسیه تصمیم بگیرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که ایالات متحده آمریکا تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت می کند.

وی همچنین ادعاهای بی اساس روسیه را مبتنی بر آمادگی اوکراین برای استفاده از بمب های کثیف در خاک خود خواند.

و پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که اگر روسیه از بمب هسته ای استفاده کند، عواقبی برای آن در پی خواهد داشت.

این منبع آمریکایی احتمال استفاده اوکراین از این بمب را بی اساس خواند و در عین حال اذعان کرد که هیچ نشانه ای از آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای وجود ندارد.

پرایس گفت: “ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم.”

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی به وقت محلی دوشنبه مدعی شد: ادعاهای نادرست روسیه در مورد بمب مایه نگرانی است و باید آنها را جدی بگیریم.

در این مرحله، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: ما تا حد امکان اوضاع را زیر نظر داریم. ما هیچ نشانه ای از استفاده از بمب های کثیف در اوکراین مشاهده نکردیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال با بیان اینکه روسیه تصمیمی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته ای در اوکراین اتخاذ نکرده است، مدعی شد که مسکو آمادگی استفاده از این سلاح ها را در صورت چنین اقدامی ندارد. یک تصمیم.

کربی همچنین مدعی شد که واضح است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمایلی به مذاکره ندارد.

رئیس کاخ سفید گفت که آمریکا بدون حضور اوکراین با روسیه مذاکره نخواهد کرد و ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست.

منابع موثق ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند که در حال برنامه ریزی یک اقدام تحریک آمیز در رابطه با انفجار بمب کثیف در اوکراین برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح هسته ای هستند.

یک بمب کثیف مواد منفجره معمولی را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند. چنین بمبی معمولاً از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود برای ایجاد آلودگی رادیواکتیو استفاده می کند.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما