حداقل 3 کندور کالیفرنیا بر اثر آنفولانزای پرندگان در آریزونا می میرند

سرویس پارک ملی اعلام کرد که حداقل سه کندور کالیفرنیا در شمال آریزونا از ماه گذشته بر اثر آنفولانزای پرندگان جان خود را از دست داده اند که می تواند گسترش یابد و تهدید دیگری برای گونه های در معرض انقراض باشد.

مقامات در حال تلاش برای تعیین اینکه آیا این ویروس عامل مرگ پنج کندور دیگر بوده است یا خیر. سرویس پارک گفت که پنج پرنده دیگر که صید شده بودند علائم بیماری را نشان دادند.

کندور – پرنده ای لاشخور با طول بال های 9 و نیم فوتی – گونه ای در خطر انقراض است که از سال 1967 توسط قانون فدرال و از سال 1971 توسط قانون ایالت کالیفرنیا محافظت شده است.

مقامات حیات وحش با صندوق Peregrine که گله کندورهای آریزونا-یوتا را مدیریت می‌کند، در 20 مارس یک ماده مرده کندور را جمع‌آوری کردند که ابتدا تصور می‌کردند در اثر مسمومیت با سرب بیمار شده است.

یک نتیجه مثبت برای آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط آزمایشگاه خدمات دامپزشکی ملی وزارت کشاورزی ایالات متحده در 30 مارس تأیید شد. مقامات بعداً تأیید کردند که دو کاندور دیگر در اثر این بیماری مرده اند.

صندوق Peregrine پنج پرنده دیگر را که علائم بیماری را نشان می دادند، گرفت و آنها را برای نجات حیات وحش در فینیکس فرستاد. یک پرنده بلافاصله پس از رسیدن مرد. علت مرگ او در روز یکشنبه بلافاصله مشخص نشد. به گفته سرویس پارک، چهار نفر دیگر به دلیل انجام آزمایش قرنطینه شده اند.

نتایج آزمایش برای پنج پرنده مرده دیگر هنوز نهایی نشده بود.

به گفته سرویس پارک که می گوید آنفولانزای فوق حاد پرندگان در همه ایالت ها به جز هاوایی شناسایی شده است، علائم بیماری در پرندگان شامل بی حالی، عدم هماهنگی، نگه داشتن سر در وضعیت غیر معمول و راه رفتن در دایره است.

کندور کالیفرنیا بزرگترین پرنده خشکی در آمریکای شمالی است که بومی بخش‌های بزرگی از این قاره، از کالیفرنیا تا فلوریدا و غرب کانادا تا شمال مکزیک است.

به گفته سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده، تا سال 1982، تنها 23 کندور در طبیعت باقی مانده بود.

دانشمندان بر این باورند که این گونه توسط تخریب زیستگاه، مسمومیت با سرب ناشی از مهمات سرب و حشره کش مصنوعی DDT که در سال 1972 در ایالات متحده ممنوع شد، تهدید شده است.

برای جلوگیری از انقراض، دانشمندان در سال 1987 پرندگان باقیمانده را برای تولید مثل در باغ وحش ها دستگیر کردند. این پرندگان بعداً در پناهگاه‌ها و پارک‌های ملی به حیات وحش معرفی شدند. تا سال 2020، جمعیت به 504 پرنده افزایش یافت.

به گزارش سرویس پارک، پرندگان آلوده بخشی از جمعیتی بودند که بین شمال آریزونا و جنوب یوتا، از جمله پارک ملی گراند کانیون، حرکت می‌کنند. مقامات انتظار دارند قرار گرفتن در معرض ویروس در طول مهاجرت کندورها به شمال در بهار افزایش یابد.

سرویس پارک گفت تا کنون، آنفولانزای مرغی در دیگر کندورهای کالیفرنیا یا باخا کالیفرنیا مکزیک شناسایی نشده است.

ایالات متحده بزرگترین شیوع آنفولانزای مرغی را تجربه می کند که اوایل سال گذشته آغاز شد. این بیماری بیش از 58 میلیون پرنده پرورشی را تحت تأثیر قرار داده است و به پستاندارانی مانند راسو، روباه، راکون و خرس سرایت کرده است.

شیوع این بیماری باعث شده است تا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توسعه آزمایش های آنفولانزای مرغی را بررسی کنند و کاخ سفید نیز واکسیناسیون طیور را در نظر بگیرد.

به گفته CDC، این ویروس خطر کمی برای سلامت انسان دارد، اما قبلاً عفونت در انسان گزارش شده بود.

آنفولانزای مرغی در طبیعت بسیار مسری است و می تواند به سرعت از طریق تماس پرنده با پرنده، آلودگی محیطی با مواد مدفوع، لباس، کفش و وسایل نقلیه در معرض خطر گسترش یابد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما