خیر ایگا سویاتک رتبه 1 از اونز جابور برای کسب عنوان اوپن آمریکا دفاع می کند

ایگا سویاتک همانطور که امسال خوب بود به مسابقات آزاد آمریکا آمد و مطمئن نبود که چه چیزی باید انتظارش را داشته باشد.

او شکایت داشت که زنان از توپ‌های تنیس متفاوت و کمی سبک‌تر از مردان در فلاشینگ میدوز استفاده می‌کنند، جایی که او هرگز دور چهارم را پشت سر نگذاشته بود. او سعی می کرد به سر و صدا و حواس پرتی، شلوغی و شلوغی سیب بزرگ عادت کند. و او با رکورد 4-4 از زمان پایان 37 بازی پیاپی او در ژوئیه وارد زمین شد.

الان هیچ کدوم مهم نیست با برنده شدن در مسابقاتی که انتظار می‌رود آخرین تورنمنت دوران حرفه‌ای سرنا ویلیامز باشد، جایگاه خود را به‌عنوان چهره برتر ورزش خود تثبیت کرد. سوئیاتک رتبه 1 برتری شماره 1 را داشت. 5 Ons Jabeur 6-2, 7-6 (5) در ورزشگاه آرتور اش در روز شنبه برای کسب اولین قهرمانی خود در US Open و سومین عنوان قهرمانی گرند اسلم در مجموع.

“این چیزی است که من مطمئناً انتظارش را نداشتم. سوئیاتک که در مسابقات سطح تور با امتیاز 55 بر 7 با هفت جام در سال 2022 که هر دو بهترین در WTA هستند، گفت: “این برای من نیز مانند تاییدی است که آسمان مرز است.” “من افتخار می کنم. همچنین کمی شگفت زده شده است.”

او اذعان کرد که پس از چند نمایش لرزان در تورنمنت‌های کوک‌آپ در زمین سخت، نگرانی‌هایی درباره مسابقات آزاد آمریکا دارد.

خوب معلوم شد: او اولین زنی است که در مسابقات آزاد یو اس اوپن از زمان 23 بار قهرمان اصلی ویلیامز در سال 2014 برنده شده است.

سویاتک گفت: «احساس می‌کنم در دادگاه هستم، فقط می‌توانم کارم را انجام دهم، و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این تردیدها را از بین ببرم.»

سویاتک، مانند جابر، با یک روانشناس ورزشی سفر می کند، و برای به پایان رساندن این یکی شجاعت لازم بود. در ست دوم 6-5، سویاتک اولین امتیاز قهرمانی خود را به دست آورد. درست قبل از اینکه جابور خدمت کند، سویاتک برای تعویض راکت به خط کناری دوید – یک انتخاب غیرعادی در آن لحظه.

زمانی که اکشن از سر گرفته شد، سویاتک یک بک هند را از دست داد. بهبودی که می توانست سخت باشد. در واقع، ژابور همه چیز را به سمت تای بریک سوق داد، که او سپس 5-4 جلو افتاد. اما سویاتک خود را محکم کرد، سه امتیاز آخر را گرفت و به زودی جایزه نقره و چک 2.6 میلیون دلاری را دریافت کرد و به شوخی گفت: “من واقعا خوشحالم که پول نقد نیست.”

این بازیکن 21 ساله لهستانی در ماه ژوئن برای دومین بار قهرمان مسابقات آزاد فرانسه شد و اولین زنی است که پس از آنجلیک کربر در سال 2016 موفق به کسب دو عنوان مهم در یک فصل شده است.

او واقعاً سطح را بسیار بالا گذاشته است. این برای ورزش ما عالی است.” 2 در رده بندی روز دوشنبه.

او اولین زن آفریقایی و اولین زن عرب است که به فینال گرند اسلم می رسد و در دومین مسابقه متوالی خود شرکت می کند.

اما او در آن مرحله 0-2 است، از جمله نایب قهرمانی در ویمبلدون در ماه ژوئیه.

جابر که تیم پشتیبانی او پیراهن‌های مشکی با نوشته‌های سفید که روی آن نوشته شده بود «یالا حبیبی»، عربی برای «بریم، عشق من» می‌پوشید، گفت: «قطعاً من کسی نیستم که تسلیم شوم.»

او اضافه کرد: “مطمئنم” دوباره در فینال خواهم بود.

در این بعدازظهر آفتابی و 85 درجه فارنهایت (29.4 درجه سانتیگراد) کمکی نکرد که ژابور با سویاتک روبرو شود، کسی که 10 فینال گذشته خود را – همه در ست های مستقیم – برد و از همان ابتدا عالی بود.

ژابور در پیروزی نیمه نهایی خود با یک نقطه بریک روبرو نشد، اما بلافاصله وقتی سویاتک یک برنده بک هند متقاطع زمینی را با توپ کوتاه کنار زد تا در یک تعویض 15 ضربی، شکست بخورد.

سویاتک که باید در دور چهارم و یک چهارم نهایی از یک ست ناک برمی گشت، گفت: “تنها مسابقه اینجاست که من آن را خوب شروع کردم.”

سویاتک در هشت دقیقه بازی مقابل جابور، 12 امتیاز از 14 امتیاز اول را به دست آورد و 3-0 به برتری رسید.

جابر گفت: “به من فشار زیادی وارد کن.”

سویاتک با استفاده از فورهند تاپ اسپین سنگین خود برای گرفتن مسئولیت از خط پایه، سرعت و مسیر امتیازات را دیکته کرد. او حریفش را این‌طرف و آن‌طرف می‌داخت و هرگز به جابر اجازه نمی‌داد از انواع چرخش‌ها و تنوع‌هایی که به آن عادت داشت استفاده کند.

زمانی که جابر برخی از کارهایی را که می تواند انجام دهد به نمایش می گذاشت، سویاتک اغلب موفق می شد نقاط را بلندتر کند. او از پوشش قوی خود در زمین استفاده کرد، با پشتوانه موسیقی متن کفش های کتانی جیر جیر در حالی که به همه جا می چرخید، حتی گاهی اوقات وقتی به توپ می رسید، می لغزد، همان کاری که کسی روی خاک رس قرمز، سطح مورد علاقه اش انجام می دهد.

هنگامی که جابور در اوایل ست دوم یک فورهند برش را از دست داد، راکت خود را رها کرد تا ناامیدی خود را نشان دهد. چند نقطه بعد، او راکت خود را در حالی که تعادل نداشت و با صورت به پایین افتاد پرت کرد. یک شوت بک هند دوانی از سویاتک در امتیاز بعدی، نتیجه را 2-0 در آن ست کرد. سویاتک مشت گره کرده را بلند کرد و فریاد زد: “بیا!”

سپس Jabeur به طور خلاصه همه چیز را جالب کرد.

اما فقط به طور خلاصه.

او به 4-هل رسید و پس از اینکه در بازی بعدی یک بک هند خارج از تعادل یک امتیاز کسب کرد، روی پشت خود به پایان رسید، در آنجا ماند و از لحظه لذت برد و در حالی که روی زمین دراز کشیده بود، مشت هایش را تلمبه کرد.

جبور سه موقعیت بریک در آن گیم به دست آورد که هر کدام به او اجازه می داد تا برای ست سرویس بزند. با این حال، او نمی‌توانست در آنجا پول نقد کند.

سویاتک باید 10 دقیقه از اولین امتیاز مسابقه تا نقطه پایانی مسابقه صبر کند، اما او آن را تعطیل کرد. شاید او از این به بعد در اوپن آمریکا احساس راحتی بیشتری کند.

(AP)

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما