داستان موفقیت Chitralekha Das در 60 سالگی رویای بزرگی داشت و کسب و کاری را ایجاد کرد که به صنعتگران کمک می کرد اخبار هند

دنبال سرگرمی و خلاقیت او در حالی که جرأت می کند در 60 سالگی ریسک کند و ثابت کند که سن فقط یک عدد است. چیترالخا داس، کارآفرین خودساخته یکی از آن افرادی است که مسیر موفقیت خود را ترسیم کرده است و همه شانس ها را به چالش کشیده است. وقتی چیترالخا داس سفر استارتاپی خود را آغاز کرد، 60 ساله و مادربزرگ دو فرزند بود. با این حال، این مانع او نشد و او با برند ساری خود Sujatra که از مبارزات و چالش های اولیه جان سالم به در برد، به یک کارآفرین موفق تبدیل شد.

چیترالخا داس کیست؟

چیترالکا داس که در سال 1954 در آگارتالا (تریپورا) در خانواده پراتیما داس و بانسی‌بادان داس به دنیا آمد، از دوران کودکی به خلق طرح‌ها علاقه داشت. او حرفه موسیقی را دنبال کرد و به یک معلم موسیقی موفق تبدیل شد، در حالی که مادر دو فرزند خردسال بود، همچنان به دنبال مهارت‌های هنری مانند نقاشی، طراحی جواهرات و غیره بود. با این حال، دنیای رنگارنگ نقاشی الهام بخش سفر او به عنوان یک طراح ساری بود زیرا او همیشه با رنگ ها آزمایش می کرد.

داستان های پرطرفدار cre

منطق پشت نام “سوجاترا”.

نام سوجاترا تلفیقی از 3 نام – سوشمیتا – سوجاتا و چیترا است. چیترالخا داس بنیانگذار سوجاترا است و سوشمیتا و سوجاتا عروس‌های او هستند. Su-jatra، اگر شکسته شود، ممکن است به عنوان یک سفر (Su) زیبا (Yatra) خلاقیت و اشتیاق نیز تعبیر شود.

مبارزه و سفر اولیه Chitralekha Das

ایجاد فضا در بخش لباس زنانه بسیار رقابتی مطلقاً آسان نبود، اما غیرممکن هم نبود. مانند هر چالش استارت‌آپی دیگری بخشی از کسب‌وکار او بود که او با ظرافت و جذابیت به آن پرداخت. درست مانند هر استارتاپ دیگری، یکی از چالش های کلیدی که بسیاری با آن مواجه بودند کمبود بودجه بود. به قول خودش، “تمام چیزی که باید ادامه می دادیم کمی پس انداز بود، و ایده ها و اشتیاق زیادی داشت. فضای جداگانه ای وجود نداشت، بنابراین 2 BHK ما به یک BHK 1 تبدیل شد. پولی برای استخدام افراد وجود نداشت، بنابراین شوهرم، یک مقام بازنشسته وزارت دفاع، وظیفه انبار را بر عهده گرفت، و ما تمام یک ماه بیکار را برای اعزام به آنجا نداشتیم. هیچ ارتباط خاصی با پارچه های منبع از.”

او سپس به نمایشگاه ها روی آورد و شروع به ایجاد روابط با فروشندگانی کرد که برای شرکت در آن نمایشگاه ها می آمدند. داس با به دست آوردن تجربه در نمایشگاه ها که سنگ بنای آن بود، وارد تجارت الکترونیک شد. این برند وب سایت خود را ساخت و همه تکنیک های بازاریابی دیجیتال را برای خود دنبال کرد.

یک استارتاپ با دست یاری

از آنجایی که سوجاترا با صنایع دستی هندی، پارچه های هندی و طرح های هندی سروکار دارد، نقطه قوت اصلی آن خیاطان و صنعتگران هستند. کل کار سوجاترا حول پارچه‌ها، آثار هنری، صنایع دستی، گلدوزی، نقاشی و خیاطی می‌چرخد و محصولاتش دارای نقاشی‌های پیچیده هندی مانند کالامکاری، مادوبانی، و هنر قبیله‌ای گوند است. آنها همچنین دارای آثار پیچیده ای مانند ایکات، باتیک، آینه کاری کوچی، نیلی، و بسیاری از اشکال دیگر چاپ بلوک و گلدوزی هستند.

او به اشتراک گذاشت: “ما درک می کنیم که ساختن آنچه صنعتگران بااستعداد ما به آن دست می زنند چقدر دشوار، پیچیده و زمان بر است. با طرح های خود، کار سخت و استعداد آنها را رعایت می کنیم. ما به آنها الهام می دهیم که خارج از جعبه فکر کنند، ما در حال گفتگو با آنها برای ایجاد چیزی جدید و معاصر هستیم و دانش خود را از بازار خرده فروشی با آنها به اشتراک می گذاریم.” داس امیدوار است که الهام بخش مردم عادی و نه فقط خانواده صنعتگران باشد تا خط صنعتگری را انتخاب کنند و روزی این شغل را به شغلی پردرآمد تبدیل کند. او همچنین جوانان را از میراث غنی فرهنگی ما آگاه می کند.

در حال حاضر، سوجاترا با یک تیم کوچک متشکل از 10 کارمند مستقیم کار می کند، اما دارای یک مجموعه تولید قراردادی است که نزدیک به 100+ خیاط، استادکار گلدوزی و نقاش را استخدام می کند. در حالی که سوجاترا در سال اول فعالیت موفق به راه اندازی یک تجارت به ارزش 60 میلیون روپیه شد، هدف آن رسیدن به 20 کرور روپیه در سال مالی 24 است. داستان چیترالخا داس نه تنها یک الهام است، بلکه نمونه‌ای است برای اینکه به کاری که انجام می‌دهید علاقه دارید و به آنچه ارائه می‌دهید ایمان دارید.

window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v5.0&appId=2512656768957663&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=1911135012435337&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما