هفته در کسب و کار تلاشی برای ممنوعیت TikTok

واکنش شدید علیه TikTok، برنامه ویدیویی که عمدتاً به دلیل مالکیت چینی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، در روز چهارشنبه، زمانی که فرمانداری آن را مورد بررسی قرار داد، به سطح جدیدی رسید. گرگ جیانفورته از مونتانا لایحه ای را امضا کرد که این برنامه را در ایالت ممنوع می کند. این قانون به دنبال قطع دسترسی با هدف قرار دادن فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل مانند اپل استور و گوگل پلی است و آنها را از ارائه TikTok در مونتانا منع می‌کند. اگر فروشگاه‌ها به مردم اجازه دانلود این برنامه را بدهند، شرکت‌ها مانند TikTok با جریمه مواجه خواهند شد. این ممنوعیت قرار است از ژانویه اجرایی شود. 1، اما در حال حاضر با یک چالش قانونی مواجه است. روز پنجشنبه، گروهی از کاربران TikTok شکایتی را تنظیم کردند و ادعا کردند که این قانون حقوق متمم اول آنها را نقض کرده است و این ممنوعیت از اختیارات قانونی مونتانا به عنوان یک ایالت پیشی گرفته است.

در اولین اظهارات عمومی خود پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی، گرگوری بکر، مدیر اجرایی سابق این بانک، در جلسه استماع کنگره در روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت که «واقعاً برای آنچه اتفاق افتاده متاسفم». اما حتی وقتی تحت فشار قرار می‌گرفت، اجازه نمی‌داد که هیچ یک از اقدامات خودش در نابودی بانک نقش داشته باشد. در عوض، او رسانه‌های خبری را به دلیل مطرح کردن سؤالات در مورد افشای مالی SVB، مقامات دولتی به دلیل افزایش تورم تا جایی که افزایش سریع نرخ بهره ضروری است و هیئت مدیره بانک به دلیل انجام ندادن اقداماتی که به گفته برخی از تحلیلگران می‌تواند باعث کاهش ریسک شود، مقصر دانست. اعضای کمیته بانکداری سنا، که جلسات متعددی را برای بررسی عواملی که در بحران بانکی نقش داشته اند برگزار کرده است، توسط آقای دکتر قانع نشدند. شهادت بکر سناتور شرود براون، یک دموکرات از اوهایو که رئیس کمیته است، گفت: «به نظر بسیار شبیه «سگ من تکالیف من را خورد» می‌گوید.

جاده منتهی به فرمانداری رون دیسانتیس از فلوریدا برای ریاست جمهوری با درگیری های فرهنگی همراه است که به اعتقاد او پایگاه بزرگ جمهوری خواهان را جذب خواهد کرد و او را به کاخ سفید سوق خواهد داد. برجسته ترین این نبردها با دیزنی بوده است، که فرماندار به طور گسترده به عنوان انتقام از مخالفت این شرکت با قانون ضد دگرباشان جنسی که منتقدانش آن را «نگو همجنسگرا» می نامند، تلافی می کنند. روز پنجشنبه، دیزنی پاسخ داد: رابرت ایگر، مدیر اجرایی دیزنی، و جاش دامارو، رئیس پارک موضوعی و محصولات مصرفی دیزنی، مجتمع اداری ای را که قصد داشت در اورلاندو بسازد که می توانست بیش از 2000 نفر را به همراه داشته باشد، قطع کردند. مشاغل پردرآمد دیزنی به منطقه. اگرچه هیچ اشاره صریحی به آقای دسانتیس در یادداشتی که این تصمیم را اعلام می کند، آقای. D’Amaro به “تغییر شرایط تجاری” اشاره کرد.

هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که ایالات متحده چه زمانی ذخایر نقدی خود را تخلیه می کند و بدهی خود را نمی پردازد. به گفته جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری، این می تواند به زودی در اول ژوئن باشد. یا اگر خزانه داری بتواند تا 15 ژوئن پول کافی برای پرداخت قبوض خود پیدا کند، یعنی زمانی که پرداخت های سه ماهه سوم از سوی شرکت ها و افرادی که ملزم به پرداخت صورت حساب های مالیاتی خود به صورت سه ماهه هستند یا انتخاب می کنند، دولت می تواند کمی فرصت داشته باشد. اتاق تنفس اما در حالی که ممکن است تعیین تاریخ دقیق، معروف به X-date، دشوار باشد، سیاست گذاران در واشنگتن می دانند که این تاریخ در حال نزدیک تر شدن است. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ابتدا به دستیابی سریع به توافقی برای افزایش سقف بدهی خوشبین بودند. اما دو طرف در مورد بحث در مورد کاهش هزینه ها و پیشنهادات سیاسی فاصله زیادی دارند.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما